måndag 30 januari 2012

Efter Metopica synostos operationen

Usch vilka långa timmar det var att vänta på operationen. Kl 14.15 kom dr Tarnow och berättade att operationen var över och att allt bra. Men det visste jag redan för han hade redan ringt till min make som befann sig i Sthlm men det tänkte nog inte läkaren på först. 
Men det tog ytterligare till kl 15.40 innan jag äntligen fick träffa mitt lilla hjärta pga att han skulle sys ihop och medicineras mm innan han kom till intensiven. Så fort han höll på att vakna så ringde de på mig så jag skulle vara på plats och få honom att känna sig trygg.


1:a bilden från intensiven, tratten är syrgas då han har svårt att syresätta sig.


Masor med slangar och sladdar är kopplad till honom


Här får jag honom äntligen i mina armar


Dagen efter op lyckas han få upp ena ögat lite och passar då på att skälla lite på mamma


kl 14.30 kommer vi äntligen upp till avd 27 igen. F har lite svårt att amma pga att han är så svullen i hela ansiktet så han måste få lite dropp.


Morgonen den 15/12 är det dags att få se "nya" F för då ska äntligen bandaget väck. Enda gången sköterskerna inte är populära.


Som tur är så har de mutor med sig till F, sockerlösning. Mums tycker F


Här kommer "nya" F fram. Vad enormt duktiga kirurgerna är som lyckats så här bra.


Såret




Hårdusch, hemskt tycker mamma och F men det måste göras.


Äntligen tillbaka i mammas famn och får nappen.


Se vilken fin form pannan fått. Ska bli spännande att se hur det se ut då svullnanden lägger sig.
Jag längtar så efter min make och min stora son J. Är så jobbigt att behöva gå igenom detta utan min make. Men vi pratar iaf i telefon flera gånger dagl och F behöver mig hela tide så jag har fullt upp. Måste även berömma personalen på avd 27. De är helt fantastiska och omtänksamma om både F och mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar